6 января 2024

360 прочитали
По ссылке на страницу последования богослужения можно скачать в разных форматах службу на 5 января 2024 г.  Предпразднство Рождества Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

По ссылке на страницу последования богослужения можно скачать в разных форматах службу на 5 января 2024 г. Предпразднство Рождества Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Последование включает: Вседневную вечерню, Утреню, 1, 3 и 6 часы, Божественную Литургию, 9 час, Великую вечерню с чтением Паремий Праздника.

Прямая ссылка на полное последование богослужения 6 января 2024 г. на резервной странице.

По ссылке на страницу последования богослужения можно скачать в разных форматах службу на 5 января 2024 г.  Предпразднство Рождества Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.-2

Резервная страница проекта: https://posledovanie.my1.ru/index/0-2
Телеграм канал проекта https://t.me/posledovanie/
Телеграм чат https://t.me/ChatPosledovanie
Поддержать Последование: молитвой, репостом, добрым словом или материально: http://posledovanie.ru/pomoshch-saytu/

Избранные тексты богослужения:

Тропа́рь Предпра́зднства, глас 4:

Написова́шеся иногда́ со ста́рцем Ио́сифом,/ я́ко от се́мене Дави́дова, в Вифлее́ме Мариа́м,/ чревонося́щи безсе́менное Рожде́ние./ Наста́ же вре́мя Рождества́,/ и ме́сто ни еди́ноже бе обита́лищу,/ но, я́коже кра́сная пала́та, верте́п Цари́це показа́шеся.// Христо́с ражда́ется пре́жде па́дший воскреси́ти о́браз.

Конда́к Предпра́зднства, глас 3:

Де́ва днесь Преве́чное Сло́во/ в верте́пе гряде́т роди́ти неизрече́нно:/ лику́й, вселе́нная, услы́шавши,/ просла́ви со А́нгелы и па́стырьми// хотя́щаго яви́тися Отроча́ Мла́до, Преве́чнаго Бо́га.

НА ЛИТУРГИИ:

Проки́мен суббо́ты, глас 8:

Весели́теся о Го́споде,/ и ра́дуйтеся, пра́веднии.
Стих:
Блаже́ни, и́хже оста́вишася беззако́ния и и́хже прикры́шася греси́.

Чте́ние Апо́стола (Среды 15-й седмицы по Пятидесятнице: Гал.., зач. 207: гл.3, стт.15-22):

Бра́тие, по челове́ку глаго́лю, оба́че челове́ку предутвержде́нна заве́та никто́же отмета́ет или́ приповелева́ет. Авраа́му же рече́ни бы́ша обе́ты, и се́мени его́. Не глаго́лет же: и се́менем, я́ко о мно́зех, но я́ко о еди́ном: и се́мени твоему́, и́же есть Христо́с. Сие́ же глаго́лю, заве́та предутвержде́нна от Бо́га во Христа́, и́же по ле́тех четы́риста и три́десятих бы́вый зако́н не отмета́ет, во е́же разори́ти обетова́ние. А́ще бо от зако́на насле́дие, не ктому́ уже́ от обетова́ния, Авраа́му же обетова́нием дарова́ Бог. Что у́бо зако́н? Преступле́ния ра́ди приложи́ся, до́ндеже прии́дет се́мя, ему́же обетова́ся, вчине́н А́нгелы, руко́ю хода́тая. Хода́тай же еди́наго несть, Бог же еди́н есть. Зако́н ли у́бо проти́ву обетова́нием Бо́жиим? Да не бу́дет. А́ще бо дан бысть зако́н моги́й оживи́ти, вои́стинну от зако́на бы была́ пра́вда. Но затвори́ Писа́ние всех под грехо́м, да обетова́ние от ве́ры Иису́с Христо́вы да́стся ве́рующим.

Аллилуа́рий суббо́ты, глас 4:

Стих: Воззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша и́х,/ и от всех скорбе́й их изба́ви и́х.
Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным,/ и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь.

Чте́ние Ева́нгелия (Среды 6-й седмицы по Пятидесятнице: Мф., зач. 53: гл.13, стт.31-36)

Рече́ Госпо́дь при́тчу сию́: подо́бно есть Ца́рствие Небе́сное зе́рну гору́шичну, е́же взем челове́к всея́ на селе́ свое́м. Е́же ма́лейше у́бо есть от всех се́мен, егда́ же возрасте́т, бо́лее всех зе́лий есть и быва́ет дре́во, я́ко приити́ пти́цам небе́сным и вита́ти на ве́твех его́. И́ну при́тчу глаго́ла им: подо́бно есть Ца́рствие Небе́сное ква́су, и́же взе́мши жена́ скры в мучны́х са́тех три, до́ндеже вскисо́ша вся. Сия́ вся глаго́ла Иису́с в при́тчах наро́дом, и без при́тчи ничесо́же глаго́лаше к ним. Я́ко да сбу́дется рече́нное проро́ком, глаго́лющим: отве́рзу в при́тчах уста́ Моя́, отры́гну сокрове́нная от сложе́ния ми́ра. Тогда́ оста́вль наро́ды, прии́де в дом Иису́с.

По Уставу, указанные зачала, отмеченные на ряду в Апостоле и Евангелии как апостольское чтение среды 15-й седмицы по Пятидесятнице и евангельское чтение среды 6-й седмицы по Пятидесятнице, положено читать на Литургии навечерия Рождества Христова, пришедшегося на субботу.

Прича́стен суббо́ты:

Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́. Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ (после литургии):

Проки́мен соче́льника, глас 1:

Госпо́дь рече́ ко Мне: Сын Мой еси́ Ты, Аз днесь роди́х Тя.
Стих: Проси́ от Мене́, и дам Ти язы́ки, достоя́ние Твое́ и одержа́ние Твое́ концы́ земли́.

Чте́ние Апо́стола (Евр., зача́ло 303):

Многоча́стне и многообра́зне дре́вле Бог, глаго́лавый отце́м во проро́цех. В после́док дний сих глаго́ла нам в Сы́не, Его́же положи́ насле́дника всем, И́мже и ве́ки сотвори́. И́же Сый сия́ние сла́вы и о́браз Ипоста́си Его́, нося́ же вся́ческая глаго́лом си́лы Своея́, Собо́ю очище́ние сотвори́в грехо́в на́ших, се́де одесну́ю Престо́ла вели́чествия на высо́ких. Толи́ко лу́чший быв А́нгел, ели́ко пресла́внее па́че их насле́дствова и́мя. Кому́ бо рече́ когда́ от А́нгел: Сын Мой еси́ Ты, Аз днесь роди́х Тя; и па́ки: Аз бу́ду Ему́ во Отца́, и Той бу́дет Мне в Сы́на. Егда́ же па́ки вво́дит Перворо́днаго во вселе́нную, глаго́лет: и да покло́нятся Ему́ вси А́нгели Бо́жии. И ко А́нгелом у́бо глаго́лет: творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи и слуги́ Своя́ огнь паля́щ. К Сы́ну же: престо́л Твой, Бо́же, в век ве́ка, жезл пра́вости, жезл Ца́рствия Твоего́. Возлюби́л еси́ пра́вду и возненави́дел еси́ беззако́ние, сего́ ра́ди пома́за Тя, Бо́же, Бог Твой еле́ем ра́дости па́че прича́стник Твои́х. И па́ки: в нача́ле Ты, Го́споди, зе́млю основа́л еси́, и дела́ руку́ Твое́ю суть небеса́. Та́ поги́бнут, Ты же пребыва́еши, и вся, я́коже ри́за, обетша́ют, и, я́ко оде́жду, свие́ши их, и изменя́тся; Ты же то́йжде еси́, и ле́та Твоя́ не оскуде́ют.

Аллилуа́рий соче́льника, глас 5:

Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х.
Стих: Жезл си́лы по́слет Ти Госпо́дь от Сио́на, и госпо́дствуй посреде́ враго́в Твои́х.
Стих: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя, кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Чте́ние Ева́нгелия (Лк, зачало 5):

Во днех о́нех изы́де повеле́ние от ке́саря А́вгуста написа́ти всю вселе́нную. Сие́ написа́ние пе́рвое бысть, владя́щу Сири́ею Кирини́ю. И идя́ху вси написа́тися, ко́ждо во свой град. Взы́де же и Ио́сиф от Галиле́и из гра́да Назаре́та во Иуде́ю, во град Дави́дов, и́же нарица́ется Вифлее́м, зане́ бы́ти ему́ от до́му и оте́чества Дави́дова, написа́тися с Мари́ею, обруче́нною ему́ Жено́ю, су́щею непра́здною. Бысть же, егда́ бы́ша та́мо, испо́лнишася дни́е роди́ти Ей. И роди́ Сы́на Своего́ пе́рвенца, и пови́т Его́, и положи́ Его́ в я́слех, зане́ не бе им ме́ста во оби́тели. И па́стырие бе́ху в то́йже стране́, бдя́ще, и стрегу́ще стра́жу нощну́ю о ста́де свое́м. И се А́нгел Госпо́день ста в них, и сла́ва Госпо́дня осия́ их, и убоя́шася стра́хом ве́лиим. И рече́ им А́нгел: не бо́йтеся, се бо благовеству́ю вам ра́дость ве́лию, я́же бу́дет всем лю́дем, я́ко роди́ся вам днесь Спас, и́же есть Христо́с Госпо́дь, во гра́де Дави́дове. И се вам зна́мение: обря́щете Младе́нца пови́та, лежа́ща в я́слех. И внеза́пу бысть со А́нгелом мно́жество вой Небе́сных, хва́лящих Бо́га и глаго́лющих: сла́ва в Вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. И бысть, я́ко отыдо́ша от них на Не́бо А́нгели, и челове́цы па́стырие ре́ша друг ко дру́гу: пре́йдем до Вифлее́ма и ви́дим глаго́л сей бы́вший, и́же Госпо́дь сказа́ нам. И приидо́ша, поспе́шшеся, и обрето́ша Мариа́м же и Ио́сифа и Младе́нец, лежа́щ во я́слех. Ви́девше же, сказа́ша о глаго́ле, глаго́ланном им о Отроча́ти Сем. И вси слы́шавшии диви́шася о глаго́ланных от па́стырей к ним. Мариа́м же соблюда́ше вся глаго́лы сия́, слага́ющи в се́рдцы Свое́м. И возврати́шася па́стырие, сла́вяще и хва́ляще Бо́га о всех я́же слы́шаша и ви́деша, я́коже глаго́лано бысть к ним.