Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам бразильское научное издание ACTA Paulista de Enfermagem. Журнал имеет второй квартиль, издается в Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de Sao Paulo, находится в открытом доступе, его SJR за 2022 г. равен 0,263, печатный ISSN - 1982-0194, электронный - 0103-2100, предметные области - Медицинский и хирургический уход, Специализированное сестринское дело. Вот так выглядит обложка:
Редактором является Жанин Ширмер, контактные данные - schirmer.janine@unifesp.br, actapaulista@unifesp.br.
Это двуязычное (португальско-английское) научно-техническое электронное издание Школы Паулиста в Энфермагеме – EPE, Федерального университета Сан–Паулу - UNIFESP. Наша миссия: Распространять научные знания, полученные в рамках строгой исследовательской и этической методологии. Наша цель: опубликовать результаты оригинальных исследований для продвижения практики клинического, хирургического и управленческого сестринского дела, а также образования, научных исследований и информационно-коммуникационных технологий.
Адрес издания - https://acta-ape.org/en/
Пример статьи, название - Nursing and medical students’ engagement and quality of life. Заголовок (Abstract)
Objective
To investigate the correlation between nursing and medical students’ engagement and quality of life at a private college.
Methods
This is an observational, analytical, cross-sectional study with a quantitative approach, carried out with 219 undergraduate students, using three self-administered questionnaires: one with sociodemographic data; Study & Well-being Survey, to assess student engagement; and the Medical Outcomes Study 36 – Item Short-Form Health Survey (SF-36), to assess quality of life. Data normality was tested using the Kolmogorov-Smirnov test, and for inferential analysis, within expected standards, Spearman’s correlation test between the engagement dimensions and the quality of life domains was used.
Results
A total of 171 medical students and 48 nursing students participated, 160 (73.06%) female and 59 (26.94%) male. Engagement had a mean score of 3.57 ± 0.92 and quality of life with an average greater than 50. The correlation between engagement and quality of life was considered moderate between the vigor dimension and the energy/vitality domain (r=0.505), and health mental (r=0.332) and between dedication (r=0.400) and absorption (r=0.313) dimensions with the energy/vitality domain.
Conclusion
The correlation was weak between most nursing and medical students’ quality of life and engagement domains.
Keywords: Engagement; Quality of life; Students, medical; Students, nursing