Найти тему
СкопусБукинг

Нидерландский журнал в Скопус, второй квартиль (информационные системы), Information Polity

Уважаемые коллеги, доброго времени суток! Представляем вам нидерландское научное издание Information Polity. Журнал имеет второй квартиль, издается в IOS Press, его SJR за 2020 г. равен 0,582, печатный ISSN - 1570-1255, электронный - 1875-8754, предметные области - Информационные системы, Коммуникация, Социология и политология, Государственное и региональное управление. Вот так выглядит обложка:

Здесь два редактора - Альберт Мейер, контактные данные - a.j.meijer@uu.nl

-2

и Ульям Вебстер - william.webster@stir.ac.uk.

-3

Журнал является ощутимым выражением растущего осознания того, что информационно-коммуникационные технологии (ИКТ) приобрели глубокое значение для всех государств по мере того, как во всем мире ищут или испытывают новые формы правления, управления и демократии, основанные на технологиях. Данный журнал позиционирует себя в этих контекстах, стремясь быть в авангарде лидерства в области мышления и дискуссий о возникающих проблемах, влиянии и последствиях правительства и демократии в информационную эпоху. Он посвящен публикации работ из двух основных источников: академических и практических. В журнале публикуются работы ученых, которые являются одновременно высококачественными и, в равной степени, имеют высокую стратегическую значимость для практических работников. Во – вторых, журнал намерен публиковать работы, выполняемые практиками – профессиональными, административными и политическими, которые активно участвуют в широких сферах государственного управления и демократии, будь то на местном, региональном, национальном или наднациональном уровнях.

Адрес издания - https://informationpolity.com/

Пример статьи, название - Introduction to the special issue on digital government and gender. Заголовок (Abstract) - Technological solutions available to public agencies in delivering public services have increased, including the information and communication technologies (ICTs) used in public transit. For many women who depend on public transit services to access employment, childcare, education, health, and political processes (Hamilton & Jenkins, 2000), transit technologies may offer increased convenience and benefits and eventually improve their living conditions. While women tend to use public transit services more intensively than men (Racca & Ratledge, 2004), prior studies have shown that their perceptions and attitudes towards ICTs and patterns of technology use tend to differ from men. On the other hand, these differences are not well explored in the context of public transit services. Accordingly, using systematic literature review methodology, this paper intends to outline what we know and do not know about gender differences in technology adoption in the public transportation context to develop a research agenda for future studies. It aims to inform theory and policy development for digital government by identifying the gaps in this area.

Keywords: Gender, digital government, e-government, research agenda, public transit, public services, transportation, ICT, technology adoption, CCTV, autonomous cars, real-time information systems, ATIS, smartphone applications, security, systematic literature reviewKey points for practitioners:•It is essential to recognize that women and men may differ in their perceptions and behaviors concerning various technologies in various public service areas, including those related to public transit services. Findings suggest that these differences can, for example, be about the increased perceived usefulness of the technologies due to women’s dependence on the transit services or women having distinct transit-security needs. More research is needed to reveal how men and women differ in their perceptions and behaviors related to technology use in public transit.•The outcomes of technology use tend to differ for men and women. For example, some security-related technologies, such as panic/call buttons, tend to make women feel safer.•The failure to detect and address demographic variations related to transit technology use and its outcomes may jeopardize equitable service provision. Thus, the development of policies and programs that aim to improve public services needs to consider gender-based differences in technology-related attitudes and behaviors. Notably, public organizations should incorporate women’s preferences in the design of these technologies.