Найти тему
FREE.Creative

Как мы запустили бренд будущего AQ.Lifecare. Часть 3 / How we worked with AQ.Lifecare. Part 3

Вместе с командой AQ.Lifecare мы порассуждали на тему здоровья и красоты. В итоге вместе пришли к выводу: забота о красоте — это для начала забота о здоровье. Так появился слоган для бренда: «Здоровье в каждой капле».

Мы выделили характеристики и ценности бренда:

-2

Третья проблема: визуальные решения должны передавать ценности бренда.

На данном этапе в пилотной студии шел ремонт по ранее разработанному проекту. Поэтому наши цветовые и визуальные решения были ограничены существующим интерьером. Мы решили, что в первой студии все оставим как есть, а в следующих тесно интегрируем элементы фирменного стиля в дизайн интерьера.

У клиники должна быть умиротворенная гамма, ведь она должна внушать спокойствие. Так мы подчеркнули основную ценность бренда — «поддержку». Мы сделали серый цвет основным, потому что серый — это спокойствие и стабильность. А для акцентирования подобрали цвет морской волны — это натуральность и жизнь.

-3

Инновационность бренда мы подкрепили деталями: подобрали шрифт, сделали динамичную верстку, нашли подходящие образы и оттенки.

-4
-5

Together with the team of AQ.Lifecare we sat down to think about health and beauty. Ultimately, we came to the following conclusion: care for beauty is, first of all, care for health. That’s how we came up with the brand slogan: “Health in every drop”.

We highlighted brand characteristics and values:

  • Origin and certification: we emphasize the naturalness of the product and the experience of Asian doctors;
  • Innovation: we present the product as a new way of time-tested practices, while avoiding excess futurism;
  • Deep expertise of the doctors: show lack of fear to use technical language.
  • Support: we walk consumers through every step of service provision.

Problem №3: visual solutions must communicate brand values.

At this stage our pilot studio was going through renovation for a priorly developed project. Therefore, our color and visual solutions were limited to the current interior. We decided to leave everything in the first studio as it was, while closely integrating elements of the signature style into the interior design in other studios.

A clinic must have a peaceful palette, for it should inspire tranquility. Thus, we highlighted the key brand value - ”support”. We picked grey as a primary color, since grey means calm and stability. And for emphasis we chose aquamarine - nature and life.

-6

To back up the brand innovation we used details: picked out the font, made a dynamic layout and found proper images and tones.

-7